TAG: Travel favorites Travel tips

TAGs zijn leuk om te lezen vind ik zelf altijd. Ze zijn vaak leerzaam en geven een klein kijkje in het leven van de blogger die de tag geschreven heeft. Vandaag deel ik de tag Travel Favorites die ik vond bij Marcella. Deze staat vol met mijn persoonlijke favorieten en tips.

Favorite Hotel

Ik kan altijd heel erg blij worden van iets simpels als hotel linnen! Echt goddelijk om onder zo’n lekker crispy wit knuffelig dekbed te liggen. Mijn favoriete hotels zijn dan ook degenen die dit hebben. In Kuala Lumpur verbleven we afgelopen zomer in redelijke budget hotels, maar voor de laatste avond wilden we toch even uitpakken zodat we ‘uitgeslapen’ aan de reis terug konden beginnen. We kozen voor “PNB Darby Park Executive Suites“, een aanrader qua hotelkamer en locatie!

Ik moet er trouwens bij zeggen dat ook good old Landal heerlijk beddengoed heeft. Just so you know.

Favorite destination for shopping

Mijn favo shop-ontdekking deed ik een paar jaar geleden in Londen. Samen met een vriendinnetje ging ik voor het eerst naar Portobello Road in Notting Hill en ontdekte daar de shop “Who’s Next”. Dit is een pietepeuterig klein boetiek winkeltje met voornamelijk schoenen, tassen en jurkjes en je wordt er ontzettend hebberig. Gelukkig maar dat de prijzen hier laag liggen! Ik kocht er toen voor 10 pond een geweldig paar grijze laarsjes.

Verder zijn de malls in Kuala Lumpur te vergelijken met die in Amerika en is er zulk breed aanbod, dat je wel móét slagen. Helaas vind ik deze altijd weinig gezellig. Ik hou meer van de winkelstraten van Haarlem, waar je super veel hippe onafhankelijke winkels vindt!
Haarlem Markt

Favorite travel-friendly beauty product

Tja en hier komt de valkuil. Ik ben niet zo van de beauty producten. Ik maak me graag leuk en vrolijk op, maar het interesseert me werkelijk waar niet met welk product dat is. Wel ben ik fan van de HEMA en laten die nou net een heel assortiment aan beauty producten hebben. Hun mascara, oogpotlood en removerpads zijn dan ook lowbudget aanraders, en zeker handig voor op reis.

What’s the scariest thing you’ve ever done on a trip?

Hahaha, nou achteraf moet ik er altijd heel hard om lachen, maar toen Tris en ik in 2011 onze roadtrip door Nieuw Zeeland maakten dachten we wel anders! We hadden er voor gekozen om met een ‘Spaceship’ campervan (aanrader trouwens!) rond te rijden en hierin ook te overnachten op afwisselend ‘DOC-campsites’ en gewone campings. We reisden lowbudget en wilden tegelijkertijd ook het mooie van de natuur daar meepakken.

Op 1 avond kwamen we vanaf Milford Sound en hadden we geen zin meer om heel ver te rijden, dus hop, terug naar Queenstown. We hadden hier in onze DOC gids een campsite gevonden voor weinig $ en midden tussen de bergen, TOP! Toen we bij de weg ernaartoe aankwamen, bleek dat deze alleen met 4WD te bereiken was en dat de weg slecht zou zijn. Shit hé! Maar goed, we moesten overnachten en er was niks anders in de buurt en het was inmiddels al donker, dus toch die weg maar gepakt. En mijn hemel! Ik snap precies waarom dat bordje daar stond! Het was 1 bevroren modderweg (1 baans) dat rakelijks langs de voet van de berg en de rand van het meer liep, no escape. In het pikkedonker moesten we dus zien te navigeren over deze weg, in de diepe groeven die de 4WD’s hadden achter gelaten. Pas de volgende ochtend toen we weer terug reden, kwam Tris er achter dat behalve de berg, daar dus ook dat meer lag. Oeps, die had ie tijdens het rijden dus compleet gemist! Jikes!

The thrill of camping in between mountains with -10C

Favorite destination to relax

Ik kom altijd helemaal bij als in Londen ‘s avonds langs de Southbank van de Thames loop, heerlijk vind ik het daar. Ik ben een echte citychick, gek op grote metropolen, en voel me in zo’n stad dan helemaal in m’n element. Londen heeft een bijzondere sfeer voor mij en zelfs als ik hier alleen loop, voel ik me alles behalve alleen. De Southbank bruist van de activiteit ‘s avonds. Van skateboarders tot saxofonisten, van een boekenmarkt tot terrasjes, de Southbank heeft het allemaal. Als ik hier dan langs loop, dan kom ik tot rust. Kennelijk heb ik die drukte om mij heen nodig.

Verder mag je mij ook altijd op een willekeurig strand neerzetten! Als klein meisje groeide ik op met Scheveningen voor de deur, en nog steeds is dit 1 van mijn allerfijnste plekjes. Het geluid van rollende golven en een frisse zeebries houden mij scherp en zorgen voor rust.

London Southbank WestminsterStrangest thing you’ve ever eaten

Op culinair gebied ben ik nou niet echt een ontdekkingsreiziger. Ik krijg ook altijd op m’n kop omdat ik te weinig lust. Gelukkig probeer ik wel een hoop te proeven wanneer de rest iets spannends besteld.

Tijdens mijn studiereis naar Peru verbleven we bij local communities om zo de cultuur echt te leren kennen en het land vanuit een heel ander perspectief te bekijken. Wanneer je zoiets doet ga je echt helemaal op in de cultuur, dus ook wat gerechten betreft! Een typisch Peruaanse lekkernij is ‘cuy’. Damens en heren, dat is geen koe zoals het woord misschien doet vermoeden, nee het is cavia! 1 van de avondmaaltijden bij wij bij de gemeenschap van Humacchuco genoten was dus cavia. How bizarre!

Best meal you’ve had & where

Dit soort dingen zou ik vaker moeten gaan onthouden, want met een vriendje als kok kom ik regelmatig in lekkere restaurants. Eerder dit jaar gingen we samen een weekendje naar Maastricht en ontdekten daar een super klein, maar sfeervol restaurantje met ontzettend lekker eten! Als ik me niet vergis was het Café Lure.

In Melbourne moet je vooral in Desgraves Street zijn als je op zoek bent naar een lekker ontbijt. Hier vindt je allerlei juice bars en tentjes die de heerlijkste eieren voor je bakken.

In Haarlem ontdekte ik Wijn & Ko. Echt gegeten heb ik hier toen niet, maar wel genoten van de Iberico hapjes die perfect matchten met de wijn. Zeker aan te raden om hier je dagje Haarlem af te sluiten met een borrel en een hapje.

No fail airplane outfit

Ooit was ik fan van ‘het moet zo comfortabel mogelijk’ en droeg ik dan ook het liefst een joggingbroek met een hoodie. Tegenwoordig ga ik gelukkig iets stijlvoller het vliegtuig in! In het vliegtuig wil ik me graag vrij kunnen bewegen. Een jurkje met een legging en een vestje vind ik daarom ideaal. Deze kun je dusdanig stylen dat de legging en het vestje aan of uit kunnen wanneer de temperatuur veranderd. Ik trek in het vliegtuig ook vaak een paar flipflops aan, simpelweg omdat ze makkelijk uit kunnen. Vergeet dan niet om ook een paar sokken mee te nemen, want het vliegtuig staat bijna garant voor koude voeten!

Het leuke aan TAGs is dat iedereen ze kan overnemen. Ik ben dan ook erg benieuwd naar wat jullie antwoorden zijn!

Happy Travels, xoxo

Een 20-something met een enorme liefde voor reizen en schrijven. Woont in Den Haag, maar droomt er van om ooit in Londen te wonen. Gek op steden, het strand, wijn, fotograferen, geschiedenis en wintersport. Favoriete landen zijn: Engeland, Nieuw Zeeland & Peru

Comments

1. Wat leuk dat je hem hebt overgenomen! Tof om jouw antwoorden te lezen. Je gaf aan dat je meerdere reistags hebt, dus ik zal even kijken en vast ook wel weer eentje van jou overnemen, haha.

2. Leuk om te lezen. Ik zit hem zelf ook net in te vullen, maar moet hem nog online zetten. Shoppen in Kuala Lumpur is leuk, maar de malls zijn inderdaad ongezellig vergeleken met onze gezellige winkelstraten.

• Oh leuk, ik ben benieuwd! Leuk dat je m’n blog gevonden hebt. Ik ben ook bij jou gaan neuzen want ik kende je (blog) nog helemaal niet. Ik vond m zo hip dat ik m gelijk aan m’n bloglovin heb toegevoegd. Hoe heb je mijn blog eigenlijk gevonden :).

3. Leuk om te lezen! Denk dat ik hem binnenkort ook een keertje overneem zelfs, altijd goed om weer even in reisherinneringen te duiken :)

4. Explorista Says: oktober 8, 2013 at 11:55 am

Echt leuk om te lezen :) En co-sign op de vliegtuigoutfit. Ik draag ook bijna altijd een jurkje met panty (en gympen). Op kortere vluchten naar een warme locatie draag ik meestal jeans met een shirtje met lange(re) mouwen, omdat dat zoveel ruimte inneemt in je tas/koffer en dan heb je het toch bij je voor als het een keer slechter weer wordt. In het vliegtuig is het meestal toch fris. :)

5. Zulke Travel Tags zijn altijd leuk om te lezen.