The London Diaries City reporter / The Diaries

Ken je dat, zo’n enorme drang om naar een bepaalde plek te gaan, al is het maar voor heel even? Gewoon om er weer even te zijn, de energie van die plek om je heen te voelen, het gevoel van ‘ja dit is het’. Dat gevoel heb ik iedere keer weer met Londen en toen ik laatst weer een budget-deal tegenkwam om een dagje met de bus heen en weer te gaan, besloot ik om niet 1, maar meteen 2 reisjes te boeken. Vorig jaar was dit zo goed bevallen, dat 1 dag met de bus op en neer naar Londen naar meer smaakte. Kijk en lees mee in deze London Diaries wat mijn schoonzusje en ik op 1 dag gedaan hebben.

Kick-start your London city trip with a Full English | via It's Travel O'Clock
♥ Na een lange nachtelijke reis met de bus, komen we ‘s ochtends om half 8 aan. Het anders zo drukke Londen blijkt nog een beetje slaperig te zijn en de straten zijn vrijwel verlaten. Helemaal niet erg, want na zo’n lange reis is het fijn om niet meteen in die hectiek terecht te komen. De dag beginnen we dan ook ontspannen met een Full English Breakfast.

♥ Toen ik vorig jaar met mijn schoonzusje een dagje Londen deed, was het haar eerste keer en dus bezochten we alle highlights. Daar hadden we dit keer geen behoefte aan en dus besloten we kriskras straatjes in te duiken en dan kom je de mooiste gebouwen tegen.

Mayfair, London | via It's Travel O'Clock
Autumn stroll in Hyde Park, London | via It's Travel O'Clock
♥ Het mooie aan Londen is dat een groene oase nooit ver weg is. Voor je er erg in hebt loop je Hyde, Regent’s of James’ Park binnen. Er zijn maar weinig dingen fijner dan op een vroege prachtige september ochtend door een van de parken te lopen. In Hyde Park kwamen we het ene na het andere eekhoorntje tegen. Wat een heerlijke plek zo midden in de stad.

♥ Hyde Park is het domein van sporters, van hondenbezitters die hun viervoeters laten razen, van eenden die de Serpentine domineren en van vrienden die afspreken om bij te kletsen. Niks geen hectiek, maar een soort sereniteit. En met die herfstkleuren is het des te prachtiger.

The Serpentine in Hyde Park, London | via It's Travel O'Clock
Natural History Museum, London | via It's Travel O'Clock

♥ In Londen zijn alle musea gratis, ook de toppers zoals het Natural History Museum, o.a. bekend van de 2e ‘Night at the Museum’ film. Na onze wandeling door Hyde Park besloten we dus om gewoon maar even naar binnen te lopen en boy wat was het prachtig! Dat dít een gratis museum is jongens, dat is toch krankzinnig en geweldig tegelijk?

♥ Voor verhalen over Londen en omdat het zo’n leuke vrouw is, kijk ik regelmatig op ‘A Lady in London‘. Laatst tipte zij een aantal onverwachts leuke café’s in haar hometown en wat bleek, het V&A Museum (een paar honderd meter bij het Natural History Museum vandaan) heeft een prachtige lunchroom!

V&A Café at the V&A Museum, London | via It's Travel O'Clock
Rooftop view on St. Paul's Cathedral from the One New Change mall, London | via It's Travel O'Clock

♥ Het was dus danig zonnig en warm dat het heerlijk nazomeren was. Al jaren beweer ik dat het in Engeland echt niet altijd regent en sterker nog, dat de zon er meer dan regelmatig schijnt. Hoe beter hier van te genieten dan rooftop style, vol met het gezicht in de zon? Wij pakten de metro en doken het dak van het One New Change winkelcentrum op voor een geweldig uitzicht op o.a. St. Paul’s Cathedral, The London Eye en The Shard. Toegang gratis.

♥ Op de rooftop tref je ook een hipper-dan-hip cocktailbar waar op het moment dat wij er waren een goed feestje aan de gang was. London’s best dressed nipten allemaal aan hun cocktails terwijl een dj zijn vetste beats draaide. Prima entertainment voor ons toeristen die gewoon even van het uitzicht kwamen genieten en er een gratis feestje bijkregen.

One New Change rooftop with views over St. Paul's Cathedral, London | via It's Travel O'Clock

♥ Na ongeveer 20 kilometer door de Londense straten gedwaald te hebben, vonden we het mooi geweest. We eindigden onze dag in de Engelse hoofdstad met een traditionele afternoon tea bij mijn favo hang-out ‘Bill’s’ in Clink Street aan de Southbank.

♥ Voordat we weer de bus indoken voor de reis terug naar Nederland moesten we nog even gedag zeggen tegen onze vriend ‘Bennie’. Waar ik andere ‘must sees’ inmiddels wel gezien heb, zal er geen bezoek aan Londen voorbij gaan zonder even langs Ben gelopen te zijn. Jeetje, wat is het toch prachtig!

With love from London | via It's Travel O'Clock

Dit kun je nog meer in 1 dag in Londen doen.

Happy travels, xoxo

Een 20-something met een enorme liefde voor reizen en schrijven. Woont in Den Haag, maar droomt er van om ooit in Londen te wonen. Gek op steden, het strand, wijn, fotograferen, geschiedenis en wintersport. Favoriete landen zijn: Engeland, Nieuw Zeeland & Peru

Comments

1. Volgens mij een geweldige manier om één dag in Londen door te brengen. Leuke mix van verschillende activiteiten en lekker veel chillen en smullen. Sounds good.
    Esther onlangs geplaatst…Herfst fietsen in UtrechtMy Profile

2. Vorig jaar ben ik ook een dagje met de bus naar London gegaan, heel leuk! Wil ook graag nog eens terug, maar dan toch wat langer dan één dag :)
    Rianne onlangs geplaatst…Tuol Sleng Museum and The Killing FieldsMy Profile

3. Wat leuk gedaan de foto’s! En wat een heerlijk weetje. En sfeertje. En, eekhoorntjes!! <3

4. Wat een mooi overzicht, prachtige foto’s! Ik woon sinds een jaar in Londen, dus dit soort dingen vind ik altijd leuk om te zien!
    Het cafe bij V&A is 1 van mijn favoriete plekken, heerlijke scones hebben ze daar!